Twinkle | Digital Commerce

European E-commerce Award voor SuitSupply

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:22

SuitSupply heeft een van de drie gouden European E-commerce Awards gewonnen die zijn uitgereikt in Barcelona. Het Nederlandse bedrijf ontving de Omnichannel Award. De Entrepreneurial Award, vorig jaar een prooi voor Bol.com, ging naar MicksGarage. Asos won de Pure Player Award.

SuitSupply kreeg de prijs voor de onderneming die online en offline kanalen op de beste manier combineert. Het bedrijf, dat de bij KLM vertrokken Martijn van der Zee aantrok, liet Marks & Spencer (zilver), Ikea (brons) en de andere genomineerden achter zich. Volgens de internationale jury dankt SuitSupply de Europese onderscheiding aan de continue inspanningen om de bedrijfsstructuur te heroverwegen en opnieuw uit te vinden.

Entrepreneurial Award
MicksGarage ontving vanmiddag de prestigieuze Entrepreneurial Award. De online verkoper van auto-onderdelen, gestart vanuit een particuliere garage, blinkt volgens de jury uit in originaliteit en ondernemendheid. Eerder ging MicksGarage met de belangrijkste nationale Ierse webwinkelprijs aan de haal, waarmee het de nominatie in de wacht sleepte. Namens ons land was Neerlands beste webwinkel Coolblue genomineerd. De nummer 4 van de Twinkle100 greep in 2013 net naast de Europese hoofdprijs, dit jaar bleef het bedrijf met lege handen; het zilver ging naar het Deense SkatePro, het brons naar het Britse Green Man Gaming.

Pure Player Award
De Pure Player Award werd een prooi voor het Britse Asos, dat buiten zijn thuismarkt niet of nauwelijks meer groeit de laatste tijd. Farfetch, ook uit de UK, won zilver, de Italiaanse Yoox Group brons. Volgens de jury heeft Asos zijn zichtbaarheid op een innovatieve manier vergroot, en verkoop op een efficiënte manier gecombineerd met customer care.