Rituals heeft een eigen shop-in-shop binnen Bol.com gekregen. Het beautymerk biedt een assortiment van verschillende populaire lijnen aan bij de pure player, die nog dezelfde dag kunnen worden opgehaald bij een afhaalpunt in Albert Heijn-filialen.
Volgens Bol.com behoort Rituals tot de drie meest gebruikte zoektermen binnen de speciaalzaak Mooi & Gezond. Nu krijgt het merk een eigen winkelomgeving waarin het met zijn eigen huisstijl producten via Bol.com kan verkopen.
Shop-in-shop
Rituals komt tussen de ruim 80.000 beautyartikelen van merken als Etos en Yves Rocher te staan. Net als labels Dior, Dolce&Gabanna en Yves Saint Laurent krijgt Rituals een eigen shop-in-shop, geleid door een persoonlijke brand manager. Die is de primaire gesprekspartner van het merk.
Brand managers
Sinds vorig jaar zet Bol.com actief in op een duurzame relatie met marktleiders, vooral in het beautysegment. De brand managers zijn verantwoordelijk voor het inrichten, optimaliseren en personaliseren van een shop-in-shop en voor het genereren van verkeer er naartoe. Zij moeten de relatie met de bekende (luxe)merken optimaal houden.
De laatste alinea klopt voor geen kant. In het (luxe) beautysegment werkt geen enkele leverancier met bol.com samen. Integendeel, bol.com verkoopt luxe producten waaronder parfums en huidverzorging alleen maar in via grijze kanalen. Luxe merken willen hun exclusiviteit en gevoel van luxe (beleving) beschermen en daar past bol.com niet bij. Rituals vind ik persoonlijk niet vallen onder het luxe beautysegment.
@HC: Bol.com communiceert zelf dat zij relaties hebben met een aantal luxemerken (in het artikel genoemd) en die relaties verder uitbouwen door ze te koppelen aan eigen shop-in-shops binnen Bol.com. Rituals wordt gezien als luxemerk.
@Marit, redactie Twinkle,
Bedankt voor de toelichting, echter worden hier leugens verspreid. Bol.com werkt niet samen met deze leveranciers.