In schrikkelmaand februari groeide de online omzet met 24 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2015. Deze stijging is vooral te danken aan de pure players, die samen 28 procent meer omzetten. De multichannelers zagen de opbrengst met 18 procent stijgen.
Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Afgelopen februari had een extra maandag (29 februari), wat de ‘redding’ was voor de opbrengst van de totale detailhandel. Zonder deze schrikkeldag had de maand een negatief resultaat gehad ten opzichte van februari 2015. Mét de 29e erbij groeide de markt met 2,3 procent.
Food profiteert
Het aantal verkopen lag 1,8 procent hoger dan een jaar eerder, ook de prijzen stegen met 0,5 procent. De foodbranche profiteerde het meest van de schrikkeldag; hier steeg de totale opbrengst met 3,6 procent. Non-food deed het een stuk slechter met 0,3 procent groei in omzet.
Online in 2015
De online consumentenbestedingen in Nederland zijn in 2015 met 16,1 procent gegroeid, bijna twee keer zo hard als een jaar eerder (8,4 procent), zo bleek uit de eerder gepubliceerde Thuiswinkel Markt Monitor. In totaal gaven webshoppers vorig jaar 16,07 miljard euro uit op internet, waarvan ruim de helft aan producten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bijna kwart meer online omzet in schrikkelmaand februari
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.