Twinkle | Digital Commerce

Zappos geeft personeel betaalde vrije schrikkeldag

2017-05-27
180101
  • 1:01

Wat doe je met een extra dag in het jaar? Online schoenenretailer Zappos besloot al zijn 1.600 medewerkers een betaalde vrije dag te geven en deed daarvoor zelfs zijn doorgaans drukbezette klantenservice op slot.

Schrikkeldag, in de Verenigde Staten ‘Leap Day’ genoemd, komt maar eens in de vier jaar voor. Reden voor Zappos om de dag daarom uitgebreid te vieren met een leeg kantoor  en een campagne op social media. De klantenservice is niet bereikbaar van negen uur ’s avonds op 28 februari tot negen uur ’s avonds op schrikkeldag.

Campagne
De schoenenretailer vraagt zijn medewerkers en klanten om hun bezigheden tijdens deze extra dag te delen via de hashtag #TakeTheLeap. ‘Het is een bonusdag om goed te doen, voor de gemeenschap, je familie of jezelf’, aldus Zappos. De retailer pleit via de campagne voor Leap Day als landelijke vrije dag. Inmiddels wordt deze hashtag ook door andere bedrijven toegepast.

Trouwdag
Twee Zappos-werknemers gebruiken 29 februari als hun trouwdag. Garrett Miller en Danielle Kelly worden vandaag in de echt verbonden door hun ceo Tony Hsieh.