Winkelstraat, het platform waarop meer dan honderddertig boetieks in Nederland en België te vinden zijn, haalt retouren voortaan gratis op bij klanten. Top op heden rekende Winkelstraat 7,95 euro voor de service. Bestellingen konden alleen kostenloos worden geruild.
Winkelstraat.nl begon afgelopen september met het ophalen van retouren, in de praktijk gebracht door partner UPS. De logistieke ontzorging zou goed passen bij het luxeconcept.
Verzendlabel
Klanten kunnen op Winkelstraat.nl aangeven dat ze een product op willen halen, waarna ze per e-mail retourinstructies en een verzendlabel ontvangen. Op de site van verzendpartner UPS kunnen ze een tijdvak van twee uur selecteren waarin de koerier langskomt. Dit is vaak nog op dezelfde dag mogelijk en op ieder gewenst adres in Nederland.
Retourprocedure
Vanaf vandaag wordt de service gratis aangeboden. ‘Zeker 60 procent van de shoppers bekijkt de retourvoorwaarden voordat ze iets bestellen’, motiveert mede-eigenaar Joost van der Veer. ‘Daarvan zegt de helft dat een aankoop niet is doorgegaan omdat de retourprocedure niet aansloot op hun wensen. Vandaar dat we nu beginnen met gratis retourneren. We luisteren graag naar onze klanten.’
Same day delivery
Winkelstraat doet sinds afgelopen zomer ook ervaring op met same day delivery, in samenwerking met Loopjongens. Klanten binnen een ring rondom de Randstad kunnen producten die voor drie uur zijn besteld nog dezelfde avond in huis hebben, voor twee tientjes.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Winkelstraat haalt retouren gratis thuis op
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.