Twinkle | Digital Commerce

Leapp lanceert nieuwe website

2017-05-27
180101

Leapp heeft zijn website zowel aan de voor- als achterkant vernieuwd. Het e-commerce platform, dat de naam ‘LeApp’ draagt, is in een notendop frisser, toegankelijker en gebruiksvriendelijker. ‘Dit is daadwerkelijk “a giant leap” voor ons’.

Leapp heeft vooral verbeteringen doorgevoerd aan de achterkant. ‘Ons huidige ERP, voorraadsysteem en e-commerce platform waren niet langer geschikt voor onze groeiende volumes en versterkte ambities’, aldus oprichter en ceo Rogier van Camp. Het ERP-systeem werd vernieuwd in samenwerking met internetbureau Amsterdam Standard.

Meer service
‘LeApp betekent een grote winst in de optimalisering van onze interne processen, wat resulteert in een sterke verbetering in de service naar klanten’, meldt het bedrijf. ‘Beter voorraadbeheer in ons virtuele magazijn en vernuftige logistieke processen zullen ervoor zorgen dat de klant online en offline altijd ons realtime aanbod ziet en producten sneller in zijn bezit heeft.’

Voorkant
De website (zie hier de oude versie) heeft aan de voorkant een nieuwe huisstijl gekregen. Zo zijn de appelgroene accenten verdwenen, is het lettertype veranderd en is het verticale menu horizontaal geworden bovenaan de homepage. Ook worden minder producten bij binnenkomst getoond en bevat de homepage een aantal blokken content (Nieuws).

Uitbreiden van winkels
Leapp heeft naast zijn webwinkel nu zeventien fysieke vestigingen. Dit wil het vijf jaar oude bedrijf voor het eind van dit jaar uitbreiden naar dertig filialen. Leapp, dat in december een FD-Gazellen ereprijs kreeg, groeide vorig jaar met 78 procent tot 13 miljoen euro omzet.