Twinkle | Digital Commerce

Thuiswinkel.org biedt ‘marktplaats’ van opleidingen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

Thuiswinkel.org heeft een programma ontwikkeld waarmee e-commerce bedrijven hun werknemers verder kunnen opleiden. Lifelong Learning Company is een ‘marktplaats’ van opleidingen, congressen, webinars en kennissessies.

‘Jaarlijks is er dertig uur beschikbaar voor kennisverrijking’, schrijft de belangenvereniging in een persbericht. De opleidingen binnen het programma zijn door de e-Academy getoetst op kwaliteit en actualiteit, en gecertificeerd. ‘Ook niet-conventionele manieren van professionele ontwikkeling vallen binnen die dertig uur, zoals het geven van een gastcollege of het plaatsnemen in een expertcommissie.’

Eerste gebruikers
De eerste bedrijven die het programma toepassen zijn Greetz, CCV, Sundio Group en Centralpoint.nl. Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen zegt geen uitzondering te maken in de verschillende e-commerce bedrijven: ‘Of je nu een online pure player bent, een omnichannel speler of b2b opereert; je online slagkracht wordt in belangrijke mate bepaald door de kwaliteit van je “e-medewerkers”.’

e-Academy
Het programma komt voort uit de e-Academy van Thuiswinkel.org, die in september van start is gegaan. ‘Hierin waren we gestart met het stimuleren van e-commerce in het hoger onderwijs door hbo- en wo-opleidingen te certificeren’, zegt Jongen. ‘Nu richten we ons ook op werkend talent via de werkgever.’

Competentietest
Thuiswinkel.org ontwikkelde daarnaast samen met Sqilzer een competentietest voor e-markting medewerkers. ‘Medewerkers en teams als geheel worden hierbij gebenchmarkt met het gemiddelde in de branche. Dit geeft richting aan het opleidingsplan voor Lifelong Learning Company, schrijft de belangenvereniging.