Zalando heeft zijn advertentienetwerk inmiddels getest met dertig Duitse retailpartners. De eerste resultaten blijken zo positief, dat de pure player nu op zoek is naar nieuwe partnerships, met externe partijen als uitgevers.
In een interview met het Duitse Horizon vertelt salesdirecteur Jérôme Cochet over Zalando Media Solutions. Onder deze naam biedt Zalando mediaruimte op zijn website aan bijvoorbeeld retailers, met hulp van de gekochte techbedrijven Nugg.ad en Metrigo. Het advertentienetwerk werd een jaar geleden al - naamloos - gepresenteerd.
Traffic omzetten in verkoop
Zalando heeft inmiddels al dertig campagnes gedraaid met niet nader genoemde partners. ‘We kunnen met Zalando Media Solutions 97 procent van onze niet-geconverteerde traffic omzetten in een verkoop’, vertelt Cochet met zekerheid. De pure player wil, om dit te realiseren, nu onder andere samenwerken gaan met uitgevers. ‘We zijn nog op zoek naar nieuwe partnerships’.
Otto als voorbeeld
In ons land zet Otto zijn eigen website in als reclamedrager. De retailer werkt daarvoor samen met Triad Retail Media, een bedrijf dat zowel de verkoop als de productie en operations van alle campagnes op Otto.nl verzorgt. Ook Ahold, Media Markt, Praxis en Makro willen hun site openstellen voor adverteerders.
Lees ook:
Branchegeluiden: de webwinkel als reclamedrager (8-4-2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Dertig partners gebruiken mediaruimte op Zalando’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.