Twinkle | Digital Commerce

Argos verbouwt stenen winkels tot multichannel shop

2017-05-27
180101
  • 1:24

Argos geeft zijn fysieke winkels een make-over om zich aan te passen aan het veranderende winkelgedrag van de consument. De multichannel stores moeten de customer journey verbeteren en het aantal transacties in de winkel helpen versnellen.

In de vernieuwde winkels van Argos zal een beperkt productaanbod te zien zijn. De overige artikelen kunnen worden gevonden op digitale schermen die op tafels in de vestiging worden geplaatst. Consumenten kunnen hierop productvideo’s bekijken en reviews lezen.

Fast Track service
Een tweede grote verandering in de winkel is de Fast Track service waarbij klanten die online een bestelling hebben gedaan en die komen ophalen in de winkel binnen zestig seconden weer buiten staan. Dit kan dankzij de aparte afhaalbalies die Argos realiseert. Consumenten die in de fysieke vestiging kopen, kunnen het product afhalen en afrekenen bij de Pay & Collect-balies.

Hub
Achter de schermen ontwikkelt Argos daarnaast een manier om de bestelde producten sneller bij de klant af te kunnen leveren. De retailer maakt daarvoor gebruik van het spoke-hub distribution model. Dat betekent dat kleinere winkels een beroep kunnen doen op de voorraad van een groter filiaal om artikelen toch snel bij de klant te kunnen bezorgen. Argos wil in de toekomst overgaan op next day delivery of zelfs same day delivery. Nu worden orders nog binnen drie tot vijf dagen geleverd.

Zes vestigingen
Zes stenen vestigingen van Argos krijgen nog voor kerst het nieuwe interieur. Dit zijn de bestaande winkels in de Londense Old Street, Marble Arch, Old Kent Road (dit wordt de hub) en Chancery Lane. De winkels in Colchester en Dunfermline zijn nieuw.