Twinkle | Digital Commerce

Ook Nestlé met Alibaba in zee

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:46

In navolging van onder andere Unilever heeft ook levensmiddelenfabrikant Nestlé een strategische samenwerking gesloten met Alibaba. Op de Chinese handelsplaats Tmall.com worden onder meer al melkpoeder, chocolade en Nescafé Dolce Gusto aangeboden.

Alibaba breidt het aantal internationale partnerships met grote leveranciers en retailers in rap tempo uit. Afgelopen jaar gingen onder andere Ahold en KLM, respectievelijk de grootste online retailer en online reisverkoper in Nederland (bron: Twinkle100), met de Chinese e-commerce reus in zee. Ook sloot Alibaba een opmerkelijke samenwerking met Suning, een Chinese elektronicaverkoper met zestienhonderd winkels.

E-commerce inkomsten
Nespresso-eigenaar Nestlé, dat al jaren zelf producten verkoopt op internet, wil merken bouwen op de Chinese markt en zijn e-commerce inkomsten stuwen. Behalve op Tmall.com zal het Zwitserse concern ook op Alibaba’s marktplaats Taobao.com actief worden.