Bol.com gaat eind dit jaar ‘multichannel fulfilment’ aanbieden aan zakelijke verkooppartners. Zij kunnen al hun webwinkelvoorraad extern stallen. Ook bestellingen in hun eigen shop worden desgewenst ingepakt door Bol.com annex partner Docdata. ‘Of bestellingen bij Amazon.’
Dat zei Margaret Versteden van Bol.com zojuist op de Webwinkel Vakdagen. De marketingdirecteur, afgelopen juni begonnen als opvolger van Michel Schaeffer, sprak over de netwerkfilosofie van Bol.com. Het moet de beste plek worden om te kopen én te verkopen.
Logistiek via Bol.com
‘Logistiek via Bol.com’ werd een jaar geleden op de Webwinkel Vakdagen gepresenteerd. Op het congres Logistiek & E-commerce liet operationeel directeur Huub Vermeulen vorig voorjaar al weten dat de dienst in 2016 voor alle verkooppartners beschikbaar zou komen. Dat wordt mede mogelijk door de bouw van Bol.com’s eigen distributiecentrum in Waalwijk. Het personeel en de dagelijkse leiding komen in handen van Docdata, waarmee de webwinkel al sinds het eind van het vorige millennium samenwerkt.
E-fulfilment uitbesteden
Versteden vertelde vandaag dat webwinkeliers hun complete e-fulfilment kunnen uitbesteden aan Bol.com, per eind dit jaar. Daarmee volgt de snel groeiende webwinkel het voorbeeld van Amazon (Fulfilment by Amazon).
Zakelijk verkopen in cijfers
Versteden liet verder weten dat inmiddels één op de vijf bestelde producten op Bol.com van een externe verkoper is. Daarmee zijn de 'Plaza-partners' (Bol.com gebruikt die term overigens niet meer) virtueel goed voor een mooie plek in de top 10 van de Twinkle100 volgens de directeur. Bol.com voegde reeds zo'n twee miljoen artikelen toe van zakelijke partners. Zij zouden hun omzet gemiddeld met een kwart zien groeien dankzij de samenwerking.
Lees ook: Op de Brabantse grond van Bol.com (10 juli 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Logistiek via Bol.com’ ook voor andere orders
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.