Twinkle | Digital Commerce

Affiliate4You en Young Family Media verder als FamilyBlend

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:12

Affiliate4you en Young Family Media voeren vanaf vandaag de gezamenlijke nieuwe naam FamilyBlend. Onder die vlag richt het bedrijf zich op zowel performance marketing als native advertising voor jonge gezinnen.


Rik van Elk zette in 2008 een affiliatemarketingbureau op met de naam Affiliate4you. Los daarvan zette hij twee jaar later Young Family Media in de markt, met een focus op native advertising. Van Elk bouwde klantrelaties op met enkele honderden adverteerders, waaronder Albert Heijn, Kleertjes.com, HelloFresh en Prenatal.

Hele customer journey
De nieuwe naam FamilyBlend is een logisch gevolg van het nieuwe online marketing-denken, vertelt Van Elk aan de collega’s van MarketingTribune: ‘Waar het in het verleden vooral ging om genereren van sales en kliks, gaat het nu om het maken van effectieve contactmomenten gedurende de gehele customer journey. Deze contactmomenten komen tot stand door de juiste mix toe te passen uit online marketing tools en effectief bereik. Dit noemen wij “blenden”.’

Toegevoegde waarde
Volgens de directeur is het essentieel om de potentiële klant te raken tijdens iedere fase binnen zijn customer journey. ‘De tijd van alleen display is voorbij. Het gaat erom dat de potentiële klant zelf ontdekt wat de voordelen zijn van het product en welke toegevoegde waarde deze heeft op het dagelijks leven. Het zijn exact die plekken waar je moet zijn met je merk. En dan met juiste mix aan marketingtools.’