Mirabeau heeft een nieuwe propositie ontwikkeld om de e-commerce markt mee op te gaan. Onder de naam Kickstarters belooft het bureau organisaties binnen twee maanden over te zetten op een nieuw e-commerce platform van Hybris, Sitecore of EPIServer.
Volgens Mirabeau neemt een transitie naar een nieuw platform doorgaans zes tot negen maanden in beslag. Met Kickstarters is een ‘razendsnelle livegang' volgens het bureau gegarandeerd. Op de site van Mirabeau wordt de periode gemaximeerd op twee maanden.
Maatwerk
De oplossing zou bedrijven behalve tijd ook geld schelen, aldus verkoopdirecteur Walter Hottinga van het bureau: ‘Met de Kickstarters garanderen wij een substantieel lagere investering in vergelijking met een traditioneel herbouwtraject. Daarnaast biedt onze aanpak ruimte voor een maatwerkinrichting, bij kant-en-klare SaaS oplossingen gelden op dit vlak vaak beperkingen.’
Leuk om te lezen dat men Hybris een innovatief en modern platform noemt. SAP is druk bezig met de integratie van het product binnen haar eigen portfolio. Verwacht dus van Hybris juist geen innovaties. Misschien is dat wel de reden dat men een standaard product uit de doos snel neer kan zetten voor een replatforming. Weet waar je aan begint zou ik zeggen, want twee maanden is bij wind mee, bergafwaarts en kroeg in zicht ;-) Met andere woorden, dan moet zowel aan klant als opdrachtgevers zijde alle kennis aanwezig zijn en alles voorbereid zijn voor een replatforming. de praktijk leert dat dat NOOIT het geval is. Dus als het langer duurt.....dan ligt dat ALTIJD aan de opdrachtgever!
Jeroen, is er ooit een positieve reactie van jou onder een artikel?
Mooi om te lezen, maar hoe realistisch is het?
Hoe gaat men om met PIM integratie, ERP integratie en klant prijsmodellen.
Een hybris accellerator is zo geinstalleerd, maar hoe ga je om met de klant processen en wensen.
Uiteraard ligt het ook aan de doelgroep voor deze "kickstarters" maar voor middelgrote and grote ondernemingen is dit erg uitdagend.