Lidl lijkt achter de schermen bezig te zijn met de uitbreiding van zijn e-commerce activiteiten. ‘We bevinden ons in de ontwikkelfase’, laat een woordvoerster van de supermarktketen weten aan Twinkle. ‘Als we zover zijn, brengen we dit op een goede manier naar buiten.’
De discounter verkoopt in Nederland alleen wijnen, reizen en foto’s online. De geruchtenstroom rond de uitbreiding van deze verkoopactiviteiten kwam afgelopen zomer op gang toen Lidl een vacature plaatste voor een senior manager online en een e-commerce specialist reizen. Peter de Roos vervult sinds april de rol van hoofd e-commerce. Volgens de woordvoerster is hij ‘ook verantwoordelijk voor de huidige online producten.’
Non-food en wijn
Bronnen van Distrifood melden nu dat Lidl begin volgend jaar met een webwinkel komt waarin non-food artikelen en wijn worden verkocht. De orders worden vanuit Duitsland met DHL thuisbezorgd bij klanten in ons land. ‘Hier kan ik nu niets over zeggen’, laat de woordvoerster kort weten aan Twinkle. Ook over de termijn waarin meer duidelijk wordt over Lidl’s e-commerce plannen houdt het bedrijf zich stil.
Lidl’s Onlineshop in Duitsland
Aan onze oosterburen verkoopt Lidl inmiddels een zeer breed assortiment aan producten online, waarvan een flink aantal web only. In de Duitse Onlineshop zijn onder andere kinderbedjes, bloemen, fietsen, vitamines, rekenmachines, boeken en koelkasten te koop. Ook het assortiment aan supermarktartikelen is aanzienlijk.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lidl ontwikkelt nieuwe e-commerce stap
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.