Twinkle | Digital Commerce

La Redoute wil omzet verhogen met premium-abonnement

2025-01-29
1000562
  • [nieuws]
  • 1:25

La Redoute breidt zijn abonnementsservice La Redoute+ uit naar meer Europese landen, te beginnen met Zwitserland. Het model, dat in Frankrijk al goed is voor 45 procent van de totale vraag, moet later dit jaar ook in Nederland worden gelanceerd.

Abonnees krijgen onbeperkt gratis bezorging op alle producten, inclusief grote meubels, en krijgen toegang tot exclusieve kortingen. In Frankrijk bestellen deze klanten twee keer zo vaak en geven ze drie keer meer uit dan niet-abonnees, meldt het bedrijf.

'Dit programma weerspiegelt onze ambitie om onderscheidende diensten te leveren en onze klantrelaties in heel Europa te versterken', zegt Emmanuelle Cartier, International CEO van La Redoute in een persbericht. Het Franse modehuis, dat zich steeds meer richt op woonartikelen, haalt inmiddels 40 procent van zijn omzet uit internationale markten.

La Redoute in Nederland

De focus op woonartikelen is vooral in Nederland zichtbaar - 85 procent van de omzet komt uit deze categorie. In ons land heeft de Franse retailer grote ambities: in 2026 moet de omzet op 26 miljoen euro uitkomen. La Redoute deed in de jaren negentig al een poging om via een catalogus de Nederlandse markt te veroveren, maar zonder succes. In 2019 werd het via het Belgische kantoor opnieuw geprobeerd met meer succes. Binnen twee jaar werd een omzet van 10 miljoen euro bereikt en eind 2022 had de retailer bijna 200.000 Nederlandse klanten.

De uitrol van het abonnementsmodel in Zwitserland, waar La Redoute al een half miljoen klanten heeft, moet de groei in de home decoration-markt versnellen. Later dit jaar volgen meer landen. In welke volgorde het abonnementsprogramma wordt uitgerold, wil La Redoute nog niet zeggen.