Chanel breidt zijn e-commerce activiteiten steeds verder uit. Het modelabel heeft een winkel voor zonnebrillen geopend, waar - nu alleen nog Amerikaanse - consumenten diverse monturen kunnen vergelijken en kopen.
Op Chanel.com staan alle zonnebrillen van het merk op een rij die de consument in een ‘Find your favorite’ tool kan plaatsen. Deze vergelijker toont van maximaal zes monturen de specificaties: materiaal, sterkte van de lenzen en montuurgrootte. Daarnaast biedt Chanel inspiratie via een maandelijkse fotoreportage onder ‘Behind the Lens’.
Stap naar volledige webwinkel
Chanel verkocht al cosmetica en huidproducten aan Amerikaanse online shoppers. De zonnebrillencollectie markeert een nieuwe stap richting de volledige webwinkel die het label volgend jaar wil lanceren. Chanel wil multichannel de toekomst tegemoet, vertelde fashiontopman Bruno Pavolovsky in april. ‘We bereiden het merk voor op de komende tien tot vijftien jaar’.
E-commerce in opkomst
E-commerce was onder veel luxemerken lange tijd een niet te betreden terrein. Labels als Louis Vuitton, Prada en Christian Louboutin doen nu wel al stappen in zelfstandige online verkoop. Ook wordt veel verkocht via verzamelplatformen als Net-a-porter.com en Yoox.com. Burberry opende vorig jaar een eigen online winkel binnen het Chinese Tmall, onderdeel van Alibaba.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Chanel opent digitale zonnebrillenwinkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.