Zalando heeft Instagram-foto’s van consumenten shoppable gemaakt in zijn eigen app. Een speciaal team koppelt de producten uit de webwinkel aan afbeeldingen die op Instagram via de hashtags #zalandostyle en #shareyourstyle zijn verspreid.
Deze eerste test met shoppable Instagram-foto’s wordt nu nog met de hand uitgevoerd. Consumenten die foto’s mobiel publiceren via één van genoemde hashtags kunnen hun outfits terugzien in de Zalando-app. De online retailer kiest de populairste afbeeldingen van het social mediaplatform uit om aan zijn producten te koppelen.
Uitverkocht
De foto’s krijgen een link naar het exact getoonde product of gerelateerde items. Zalando koppelt alleen artikelen die nog op voorraad zijn aan nieuwe foto’s. Als een product eenmaal is uitverkocht, wordt de afbeelding verwijderd uit de mobiele applicatie.
Lees ook:
Zalando blinkt uit in vindbaarheid (29-10-2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando koppelt Instagram-foto’s klanten aan producten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.