Twitter kondigt een verdere uitrol van zijn koopknop aan, voorlopig alleen nog in de VS. Er zijn koppelingen gelegd met de e-commerce software van Bigcommerce, Demandware en Shopify.
De buy button zal voortaan ook voorbijkomen in tweets van onder andere Adidas, Best Buy en Threadless, kondigt Twitter aan. De bredere beschikbaarheid is te danken aan het werk van betaalverwerker Stripe, dat onder de naam Relay een set tools (API’s) beschikbaar stelde om verkopen in apps mogelijk te maken.
Straks ook hier
Vooralsnog kunnen alleen Amerikaanse online retailers gebruik van de nieuwe verkoopmogelijkheden. ‘Maar het komt er hier ook aan, echt’, aldus Twitter’s hoofd marketing Benelux Suzanne Ekel vorige week op Shopping Today.
‘Make a connection, not a sale’
Ekel, die vertrekt bij Twitter, voegde toe dat van die koopknop geen wonderen moeten worden verwacht. ‘Duw die koopknop niet zomaar in iemands snufferd. Make a connection, not a sale.’
Lees ook: Branchegeluiden: wat doet de koopknop in social media? (29 september 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twitter-koopknop voor Bigcommerce, Demandware en Shopify
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.