Twinkle | Digital Commerce

Spar-super Attent start online verkoop in China

2017-05-27
180101
  • 1:06

Spar Nederland opent morgen een Chinese webwinkel voor zijn supermarktketen Attent. De websuper verkoopt diverse A-merken via Tmall Global, onderdeel van de Alibaba Group.

Op Attent.tmall.hk kunnen Chinese consumenten vanaf morgen de producten kopen van Nederlandse A-merken. Deze artikelen bestaan uit babyvoeding, Merci-chocolade en Liga-koeken. ‘Op de website ontbreekt Nutrilon, omdat we met Nutricia zorgvuldig willen kijken naar voldoende beschikbaarheid. Immers, de verkrijgbaarheid voor ouders in Nederland heeft voor ons allebei de prioriteit’, zegt Sjaak Kranendonk, algemeen directeur Spar Nederland, in een persbericht.

Amsterdamse huizen
Net als bij andere Nederlandse bedrijven die de online stap naar China maakten, is de Attent-shop samen met Chinese partners gebouwd. De website bevat vooral grote afbeeldingen van populaire producten, tegen een achtergrond van Nederlandse koeien, Amsterdamse huizen en een molen. Een bedrijfsvideo geeft informatie over Attent zelf.

Albert Heijn op Tmall
Grote concurrent Albert Heijn opende eerder deze maand al een winkel voor Chinezen op Tmall. Op Ah.tmall.hk is nog geen procent van een gemiddeld supermarktassortiment te koop. De prijzen liggen twee tot drie keer zo hoog als in de Nederlandse winkel. ‘Dit initiatief past in de ondernemersgeest binnen ons bedrijf, en in de voortrekkersrol die we hebben met onze online activiteiten’, aldus een Ah-woordvoerder. 

Lees ook: 
Tmall Global springplank naar China (Twinkle 5-2015)