Twinkle | Digital Commerce

Nestlé zet met verkoop Cailler-chocolade in op online

2017-05-27
180101
  • 0:53

Nestlé, de grootste voedingsmiddelenfabrikant ter wereld, breidt de online verkoop van het luxueuze Zwitserse chocolademerk Cailler uit. De chocoladerepen worden nu ook digitaal verkocht aan consumenten in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië.

Nestlé meldde vorige week toekomst te zien in een ruimer online aanbod van luxe chocolade. Het merk Cailler is sinds 1929 in handen van de fabrikant en verkocht al online via de Nestlé-webwinkel aan Zwitserse consumenten.

Amazon als verkoopkanaal
Nu wil Nestlé ook shoppers in de VS en UK bereiken door producten van Cailler daar via Amazon te verkopen. Of deze consumenten later ook terecht kunnen in de webwinkel van de fabrikant, is onbekend.

Marktplatz
Nestle startte in 2011 met e-commerce door een ‘online marktplaats’ voor de Duitsers te openen. Onder de naam Nestle Marktplatz verkoopt de fabrikant hier onder meer producten die niet in de schappen van Duitse supermarkten staan. De Cailler-chocolade is ook al in deze winkel te vinden.