Fonq introduceert ‘Mooi magazine’. Het verschijnt vier keer per jaar in een oplage van tweehonderdduizend stuks. ‘Met de komst van Mooi magazine kunnen wij ons merk meer laden en koppelen aan wonen, koken en lifestyle’, aldus ceo Patrick Kerssemakers.
De inspiratiemagazines van Fonq, die aansluiten bij de emotional commerce-strategie, worden grotendeels via de pakjes van het webwarenhuis verspreid. Eerder verzond Fonq twee keer per jaar een magazine, dat toen meer weg had van een catalogus. Nu staan er bijvoorbeeld ook interviews en recepten in.
Native advertising
Mooi magazine wordt gemaakt door het eigen mediabureau van Fonq, dat voor de invulling samenwerkt met leveranciers. Kerssemakers: ‘Wij geloven in native advertising, een vorm van publishing waarbij advertenties onderdeel zijn van de reguliere content. Door producten en merken van onze leveranciers te koppelen aan actuele thema’s, trends en seizoenen, wordt de content voor de lezer relevant en de moeite waard.’
Apax
Fonq, dat zijn showroom in Utrecht onlangs vernieuwde, is onderdeel van RFS Holland Holding. De nummer 2 van de Twinkle100 werd afgelopen zomer overgenomen door de Britse investeringsmaatschappij Apax. Over de toekomst van vlaggenschip Wehkamp leest u meer in dit Twinkle-interview met brand director Maurine Alma.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fonq lanceert nieuw inspiratiemagazine
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.