Twinkle | Digital Commerce

Winkelstraat.nl haalt retouren thuis op

2017-11-11
180101
  • 1:20

Winkelstraat.nl biedt shoppers voortaan de optie om producten thuis op te laten halen voor retour. De service, mogelijk gemaakt door UPS, kost 7,95 euro. In delen van Nederland experimenteert Winkelstraat.nl ondertussen met same day delivery.

‘Snel je geld terug zonder zelf de deur uit te hoeven én nooit meer je bonnetje met track & trace nummer bewaren. Dat willen onze klanten’, aldus ceo Joost van der Veer over de nieuwe service van Winkelstraat.nl. Op de site is aanbod van meer dan honderddertig fysieke boetieks verzameld. Tegen betaling worden shoppers op het retourvlak ontzorgd, wat volgens Van der Veer goed past bij het luxeconcept.

Tijdvak van twee uur
Klanten kunnen op Winkelstraat.nl aangeven dat ze een product op willen halen, waarna ze per e-mail retourinstructies en een verzendlabel ontvangen. Op de site van verzendpartner UPS kunnen ze een tijdvak van twee uur selecteren waarin de koerier langskomt. Dit is vaak nog op dezelfde dag mogelijk en op ieder gewenst adres in Nederland.

Zalando
Zalando-klanten in Londen kunnen retouren sinds kort ook thuis kunnen laten ophalen, in tijdvakken van een uur. Tijdens het experiment hoeven klanten niet voor de service van partner Myreturns te betalen, de vraag is of dat na een uitrol zo blijft.

Loopjongens
Winkelstraat.nl draait momenteel een test met Loopjongens, vertelde Jordy Mudde van de same day delivery service onlangs aan Twinkle. Klanten binnen een ring rondom de Randstad kunnen producten die voor drie uur zijn besteld nog dezelfde avond in huis hebben. Tijdelijk betalen ze daarvoor geen €29,95, maar €19,95.