Twinkle | Digital Commerce

Winkelstraat.nl breidt uit met Italiaanse boetieks

2019-05-29
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

Online marktplaats voor luxe fashion Winkelstraat.nl heeft met Italiaanse winkels nu aanbod uit zes Europese landen. Verschillende boetieks uit Milaan, Rome en Florence zijn aan de marktplaats toegevoegd.

Winkelstraat.nl richt zich op een aanbod van winkels met items die normaal moeilijk te vinden zijn in Nederland. Het is de bedoeling dat de komende maanden het aanbod nog verder wordt uitgebreid. Op Winkelstraat.nl zijn ook boetieks uit Nederland, Frankrijk, Spanje, Duitsland en België actief.

Inmiddels zijn er ruim veertigduizend verschillende luxe producten te koop op Winkelstraat.nl, van honderden Europese partners. Vooral onder millennials zijn de artikelen populair. Zo realiseerde het platform - mede dankzij die groep - vorig jaar een groei van 40 procent in handelsvolume.

De omzet van deze maand is met 60 procent gegroeid, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. ‘Online shoppen is voor millennials de eerste keuze om kleding te shoppen, ook als het om luxe fashion gaat’, stelt ceo Joost van der Veer. ‘Zo weten we bijvoorbeeld dat millennials mobiel shoppen en de snelheid van verzending erg belangrijk vinden.’

Meer merken

Winkelstraat.nl startte eind 2012. Onafhankelijke fysieke boetieks kunnen zich bij het platform aansluiten. Inmiddels zijn er, naast boetieks, ook een groeiend aantal merken bij het platform aangesloten. Meer dan 70 procent van de verkoop vindt plaats op mobiele apparaten, liet het bedrijf onlangs nog weten.