Twinkle | Digital Commerce

Yippie realiseert nieuwe app met groeigeld

2017-05-27
180101
  • 1:22

Yippie krijgt een kapitaalinjectie van 600.000 euro voor verdere groei. De Nederlandse startup gaat het geld gebruiken om een ‘vernuftige shopping-app’ af te bouwen die deze herfst moet uitkomen.


Yippie, verkozen tot beste retailinnovatie van het jaar, ontwikkelde een automatische prijsvinder die beschikbaar is via een browser plug-in. Webshoppers die de plug-in installeren, krijgen een seintje als een product elders goedkoper is. De startup verdient aan affiliatevergoedingen.

Barcodescanner
Oprichter Maurice Kroon wil ook graag fysieke winkelprijzen met webprijzen vergelijkaar maken, liet hij in het voorjaar van 2014 al aan Twinkle weten. ‘We zijn bezig met de ontwikkeling van een barcodescanner. Aan de hand daarvan kunnen consumenten straks zien of een product online goedkoper is. Ze kunnen producten dan direct mobiel kopen, maar ze kunnen ook de optie “koop later” selecteren. Als ze vervolgens thuis hun computer opstarten, worden ze via de gesynchroniseerde plug-in weer op die koopoptie gewezen.’

Razendsnel bouw afronden
Over de investeerders laat Yippie vanochtend niks los in zijn groeibericht, over de bestemming wel: ‘Het geld gaan wij gebruiken om razendsnel de bouw van onze mobiele applicaties voor iOS en Android af te ronden. We kunnen nog niet al te veel zeggen over onze Yippie-app, maar wel dat we offline shoppers op een unieke wijze de beste deal gaan tonen’, laat Kroon optekenen. In Hoofddorp loopt momenteeel een eerste proef met de app.

Startupbootcamp E-commerce
Yippie nam vorig jaar deel aan de eerste Startupbootcamp E-commerce in Amsterdam. Afgelopen week zijn de deelnemers voor de tweede editie bekend gemaakt, die binnenkort van start gaat. Vijf van de tien deelnemers komen uit ons land.