Thomas Cook stelt de prijzen van reizen uit het Vrij Uit- en Neckermann-portfolio per 1 november gelijk in alle kanalen. Ook externe verkooppartners mogen dan niet meer lagere prijzen rekenen voor de vakanties.
Dat staat in een ‘eigenlijke agentuurovereenkomst’ van Thomas Cook. Externe websites mogen straks niet meer een deel van hun gekregen commissie teruggeven aan de consument, om zo lagere prijzen te bieden. Zowel offline als online worden de prijzen gelijk.
Onderscheiden
‘Prijs speelt een belangrijke rol in de keuze van de klant en daarom willen wij zorgen voor transparantie in ons prijsbeleid’, zegt Carola Hoekstra, managing director van de nummer 5 van de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100 tegen vakblad TravMagazine. ‘Onze focus komt nog meer te liggen op de combinatie van scherpe prijzen en onderscheiden, exclusief gedifferentieerd aanbod.’
Commissie verhogen
In België verhoogt Thomas Cook de commissie voor third party sellers naar 10 procent. Of dit ook voor Nederlandse partners gaat gebeuren, wil het reisbedrijf niet zeggen. Thomas Cook verlaagde in ons land twee jaar geleden de commissie van online spelers die de producten van de touroperator met fikse kortingen verkochten.
Heffing van Lufthansa
De Lufthansa Group kreeg deze week een hoop kritiek van online reisplatforms op het besluit om een extra fee te vragen aan reizigers die hun tickets elders op internet boeken dan op de websites van de groep. Consumenten zijn per september 16 euro extra kwijt als zij bij online travel agents (OTA’s) boeken.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Thomas Cook stelt prijzen van reizen overal gelijk
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.