Twinkle | Digital Commerce

5 vragen aan Rutger Anema over de Allerhandebox

2017-05-27
181101
  • 2:01

Met de introductie van een eigen maaltijdenbox stapt Albert Heijn in een markt waar nu vooral het van oorsprong Duitse HelloFresh goed verkoopt. Het startsein van een ‘bezorgoorlog’ lijkt te zijn gegeven. Twinkle sprak met Allerhande-hoofdredacteur Rutger Anema over de Allerhande Box.

Wat is jullie motivatie voor de verkoop van maaltijdboxen?
‘Albert Heijn wil klanten helpen om zorgeloos en moeiteloos vers en gevarieerd te koken. Met het vertrouwde en door klanten graag gelezen kookmagazine Allerhande bieden we sinds jaar en dag hulp met inspiratie en heel veel lekkere, gezonde en gemakkelijk te maken recepten. Binnenkort biedt Allerhande nog meer gemak met een maaltijdbox waarmee klanten drie keer binnen 30 minuten een lekkere en gevarieerde maaltijd op tafel zetten. De recepten zijn door het Allerhande food team samengesteld en uitgebreid getest, zodat ze lekker zijn voor jong en oud.’

Waarom is de box niet aan een abonnement gekoppeld?
‘We willen de box bij lancering zo laagdrempelig mogelijk houden, zo zitten onze klanten nergens aan vast. We kijken wel naar mogelijkheden om in de toekomst voor klanten die dat willen de box ook als abonnement aan te bieden.’

Waar worden de boodschappen verzameld?
‘De online bestelde boodschappen worden voor klanten verzameld in één van onze drie distributiecentra - Home Shop Centers -, speciaal voor de online boodschappen: Rotterdam, de Meern en Almere. De box wordt vervolgens aan de boodschappen toegevoegd en gratis thuisbezorgd of geleverd aan een Pick Up Point voor afhalen. De maaltijdbox is een initiatief van Allerhande, waarvoor we samenwerken met onze vaste leverancier Vezet. Daar worden de Allerhande-boxen ook samengesteld.’

Worden de maaltijdenboxen straks ook in de winkels aangeboden?
‘De box is binnenkort via de webwinkel op ah.nl te bestellen en wordt zonder extra kosten thuisbezorgd of kan opgehaald worden bij (winkels met) een Pick Up Point. We willen later in het jaar testen met aanbieden van de box in de winkel.’

Zijn de producten in de box biologisch, zoals bij concurrent HelloFresh?
‘Nee, op dit moment nog niet. Waar mogelijk kiezen we wel voor scharrel en biologische ingrediënten. We willen graag dat de box voor iedereen toegankelijk - en betaalbaar - is en introduceren daarom binnenkort deze 2- en 4-persoonsvariant die online te bestellen is. We willen graag dat klanten straks gaan meedenken over de inhoud, zodat wij hun voorkeuren kunnen meenemen in de verdere ontwikkeling van de box. Het doel is om samen met onze klanten de Allerhande Box steeds verder te verbeteren.’