Twinkle | Digital Commerce

Coolblue haalt track & trace van logistieke partner offline

2017-05-27
180101
  • 1:08

Door een fout in het track & trace systeem van Exchange Logistics konden Coolblue-klanten informatie van andere klanten in de buurt inzien. Toen dat aan het licht kwam, is de functionaliteit uitgezet.


De Gazet van Antwerpen schreef vanochtend over het lek, opgemerkt door een Belgische klant van Coolblue. Hij kon bij het invoeren van zijn postcode en huisnummer verzendstatussen opvragen van Coolblue-klanten in alle straten met hetzelfde huisnummer binnen het postcodegebied. Over hoe lang het probleem zich voor heeft gedaan en hoeveel klanten mogelijk zijn gedupeerd laat Coolblue zich desgevraagd niet direct uit.

Offline gehaald
Coolblue laat Twinkle wel weten dat inmiddels actie is ondernomen: ‘We zijn op de hoogte gesteld van een probleem in het track & trace systeem van Exchange Logistics, waardoor klanten de status van hun bezorging konden terugzien door het invoeren van een postcode en huisnummer. In sommige gevallen was ook het telefoonnummer zichtbaar’, aldus een woordvoerder. ‘We nemen de beveiliging van klantdata zeer serieus en daarom is sinds vanochtend de track & trace website van Exchange Logistics offline gehaald, in afwachting van een structurele oplossing.’

Inbouwservice
Exchange Logistics is een van de logistieke partners van Coolblue. Het bedrijf uit Nieuwegein faciliteert de inbouwservice voor keukenapparatuur die de webwinkel sinds kort aanbiedt.