Royal Mail denkt een oplossing te hebben gevonden om eigenaren van verlaten webwinkelwagens alsnog te laten kopen. Het postbedrijf stuurt shoppers binnen twee dagen een gepersonaliseerde fysieke reclamefolder van de retailer.
Royal Mail is samen met een ‘bekende Britse webwinkel’ een pilot gestart in het bezorgen van reclamefolders bij consumenten thuis, schrijft The Daily Mail. De inhoud van de folder is gebaseerd op het klikgedrag van de shopper; hij ontvangt een gepersonaliseerde aanbieding in de brievenbus van het artikel dat hij eerder aan zijn digitale winkelmand toevoegde.
Cookies
Het postbedrijf krijgt de product- en klantinformatie van zijn partner. Deze haalt de gegevens uit de koppeling van cookies met adressen. Royal Mail wordt door de retailer betaald om gepersonaliseerde folders binnen twee dagen bij de consument te krijgen.
Privacy
Een riskante stap, noemen experts de plannen van het postbedrijf in The Daily Mail. ‘Consumenten weten niet waar Royal Mail de adres- en winkelwagengegevens vandaan heeft’, zegt één van hen. ‘Gebruikers hebben het recht om te weten waar de marketingpost vandaan komt en waarom zij dit ontvangen.’
Niet stopzetten
Zo’n 37 miljoen Britten winkelen inmiddels online, schrijft The Daily Mail. Zij kunnen de junk post van Royal Mail niet bij het postbedrijf zelf stopzetten; dit kan alleen via de website van de retailer. Een woordvoerder van Royal Mail laat weten dat het bedrijf webwinkels wil helpen om winkelwagenverlaters terug te halen, maar dat het nieuwe folderprogramma voorzichtig moet worden uitgerold. Dit gaat de komende maanden gebeuren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Royal Mail benadert Britten thuis voor verlaten winkelwagen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.