De éénjarige matrassenwebwinkel Casper heeft een investering van 55 miljoen dollar ontvangen. Daarmee wil het Amerikaanse bedrijf zijn producten verder ontwikkelen en internationaal uitbreiden.
Casper wil het kopen van een matras vereenvoudigen. Consumenten kunnen een Casper-matras in de webshop aanschaffen, waarna het opgerold in een doos wordt thuisbezorgd. Klanten krijgen vervolgens honderd dagen de tijd om het artikel uit te proberen.
Sterreninvesteerders
Nog opvallender dan de grote kapitaalinjectie van de startup, is de lijst met investeerders. Een jaar geleden stapte Hollywood-ster Ashton Kutcher al in het bedrijf en nu wordt hij gevolgd door filmgrootheden Leonardo DiCaprio en Tobey Maguire en Maroon 5-muzikant Adam Levine.
550 miljoen dollar waard
Het jonge bedrijf ontving in 2014 al een investering van 13,1 miljoen dollar. De geldteller staat nu op een totaal van 69,95 miljoen dollar. Casper is volgens Techcrunch ruim een jaar na oprichting 550 miljoen dollar waard.
Daar kun je als startup toch alleen maar van dromen zou je zeggen. Erg mooi concept, ben benieuwd wat de uitwerking ervan wordt.
Ik bestelde laatst twee matrassen bij de makro. En raad eens hoe die bij mij aankwamen? Juist ja in een doos. Hoeveel matrassen moet je wel niet verkopen om die 70 miljoen terug te verdienen? Het kan aan mij liggen maar los van het feit dat ze volgend mij een eigen matras hebben ontwikkeld zie ik niet echt iets unieks aan dit product.
De marketing is sterk, de uitrol geniaal, maar de inhoud is vooral lucht. http://t.co/2TqL3o8Ah5
Slim opgezet qua marketing maar ik ben het met Aribert ( en zijn artikel ) hierboven eens dat het vooral lucht is wat er verkocht wordt: qua grondstofmaterialen is het summier en ik vraag met ook af waarom men daar zou kopen; ze hebben maar 1 keuze terwijl ligcomfort zeer persoonlijk is. Ieder lichaam is anders. En de prijs is voor wat je geleverd krijgt echt bizar hoog.
Tegenwoordig is het niet raar om zelf je matras helemaal samen te stellen, en dan koop je ook nog eens rechtstreeks uit de Nederlandlandse fabriek (bv https://goo.gl/iSPn5f ). Waarom dan gaan voor een 'hip' matras die in een doos bij je thuisbezorgd wordt. Ik vraag me trouwens af of een matras die in een doos gezeten heeft uberhaubt van enige kwaliteit kan zijn?
Maar goed, dit toont wel weer aan hoe groot de impact van de juiste marketing is!