Leapp, verkoper van tweedehands Apple-producten, opent komend weekend de deuren van een eerste fysieke winkel in Duitsland. Eerder al lanceerde het bedrijf een webwinkel voor onze oosterburen.
Leapp, Nederlands marktleider in refurbished Apple-producten, breidt zijn verkoopterritorium stukje bij beetje uit. Eind maart werd in de Antwerpse Kloosterstraat de eerste Belgische winkel geopend, nadat Leapp.be in de lucht was gebracht.
Negende winkel
Overmorgen volgt de fysieke entree in Duitsland, in de Friedrichstrasse te Düsseldorf. De combinatie tussen online en offline werpt vruchten af voor Leapp. De winkelopening in Düsseldorf is alweer de negende in een paar jaar tijd. Behalve bij volwaardige Leapp Stores kunnen klanten in ons land ook terecht bij vier gecertificeerde offline partners.
Dure Duitse marketing
In de laatste editie van Twinkle (nummer 4-2015, zie ook hier) staat een interview met Marcus van Elk, marketingmanager van Leapp. Daarin zegt hij onder meer: ‘Het kost veel tijd en energie om marketing in het buitenland op te zetten, om uit te vinden wat wel werkt en wat niet. De Duitse markt is natuurlijk veel groter en daarmee zijn AdWords en commercials ook een stuk duurder.’
Expansiedrift
Leapp is voorlopig echter niet klaar met zijn internationale expansie. Van Elk in Twinkle: ‘We hebben heel veel domeinen van Europese landen. We kijken nu eerst hoe het in onze buurlanden gaat. Daarna bepalen we in welke volgorde we in de rest van Europa gaan uitrollen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Leapp maakt fysieke entree in Duitsland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.