Bol.com wil nieuwe productcategorieën in de toekomst niet meer eenzijdig introduceren. ‘We gaan onze twee introductiemodellen van enerzijds enkel eigen voorraad en anderzijds enkel producten van partners samenvoegen’, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer.
Schaeffer, die Bol.com over twee maanden verlaat, vertelde dit in zijn presentatie tijdens eFashion in de Amsterdamse Pakhuis de Zwijger.
Samenvoegen
Met 'introductiemodellen' doelde Schaeffer op de manier waarop Bol.com's fashion categorieën in het verleden zijn geïntroduceerd. De retailer lanceerde vorig jaar afdelingen voor baby- & peuterkleding en sportkleding en -schoenen, elk op een andere manier. ‘Met baby- & peuterkleding zetten we in eerste instantie in op een eigen voorraad’, zei Schaeffer. ‘Bij sportkleding haalden we de producten juist bij partners vandaan. Deze twee introductiemodellen willen we voortaan samen gebruiken voor nieuwe categorieën.’
Inspiratie en hulp
‘We bouwen de kledingcategorieën nu uit door inspiratie te bieden aan consumenten', zei Schaeffer. 'Een keuzehulp over zwangerschapsmode is bijvoorbeeld handig voor vrouwen die niet weten waar zij op moeten letten als zij deze kleding willen kopen. Daarnaast zoeken we nu de balans tussen premium merken en outlet en zetten we in op brand story telling.’
Introductie op introductie
De afgelopen jaren werden achtereenvolgens onder ander kleine huishoudelijke apparaten, witgoed en de categorieën, baby, beauty en keuken toegevoegd aan de site. Daarna breidde Bol.com uit met producten voor dieren, tuinieren, klussen en wonen. Het bedrijf spreekt steeds van 'logische' uitbreidingen op het assortiment. Na de introductie van de genoemde kledingcategorieën, lijkt de stap naar dames- en herenkleding kleiner geworden.
Lees ook:
- ‘We hebben voor het eerst producten in ons dc hangen’ (5-8-2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com voegt introductiemodellen voor categorieën samen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.