Twinkle | Digital Commerce

WE Fashion versnelt uitrol omnichannel strategie

2017-11-08
180101

WE Fashion past de organisatie aan om zijn omnichannel-strategie ‘versneld’ uit te kunnen rollen. Door de reorganisatie vervallen 81 arbeidsplaatsen, er komen 29 nieuwe posities voor terug. De nummer 98 van de Twinkle100 investeert 15 miljoen euro in klantenbinding en digitale innovatie.

Al enige tijd gaat rond dat WE Fashion het moeilijk heeft. De vandaag aangekondigde herstructurering leidt niet tot de sluiting van winkels; alle 81 betrokken arbeidsplaatsen komen te vervallen op het hoofdkantoor in Utrecht en bij de Nederlandse verkooporganisatie van WE Fashion.

Dalende trend
Hoewel geen van de 230 winkels dicht gaat, staat de fysieke omzet onder druk. Uit de verklaring van WE Fashion: ‘In de fashion retailmarkt is er sprake van een voortdurend stijgende online omzet en parallel daaraan een dalende trend in passanten en winkelbezoek. De groeistrategie van WE Fashion bestaat uit het verder aanscherpen en waar nodig verjongen van de mannen- en vrouwencollectie. Daarnaast wordt de kids range verder uitgebouwd. WE Fashion zal dit jaar 15 miljoen euro investeren in marketing, winkelbeleving, het We IS ME member programma en digitale innovatie.’

Mobiele app
WE Fashion lanceerde onlangs een mobiele applicatie, voorzien van bestelfunctionaliteit, een store locator, een scanoptie en privileges voor de half miljoen leden van het loyaliteitsprogramma. Ceo Joris Aperghis sprak van een ‘mijlpaal in de digitale ambitie’ van het bedrijf.