Beate Uhse, het moederbedrijf van onder andere Pabo.nl en Christine le Duc, heeft vorig jaar een omzet geboekt van 142,9 miljoen euro. De omzet uit e-commerce bleef gelijk aan die van 2013 door ‘problemen met de implementatie van een nieuw webplatform’.
De totale winst voor belasting kwam voor Beate Uhse, dat in tien Europese landen actief is, uit op 2,4 miljoen euro, zo meldt het jaarverslag (pdf). In 2013 was dit 1,3 miljoen euro. De winstcijfers voor belasting en rente voor de e-commerce activiteiten bleven stabiel, op 3,5 miljoen euro (in 2013: 3,6 miljoen euro).
Nu oogsten
‘Door de problemen met het nieuwe webplatform is de omzet die we online behaalden sterk achtergebleven en hebben we eenmalig hoge kosten gemaakt. Hier zijn we gelukkig vanaf, nu is het tijd om te oogsten’, aldus Serge van der Hooft, voorzitter van de raad van bestuur.
Met Amazon
Beate Uhse verkocht erotische producten het afgelopen jaar via Amazon aan klanten in Duitsland, Engeland en Frankrijk. Het komende boekjaar wil het bedrijf dit uitbreiden naar consumenten in Italië en Spanje. Dankzij de samenwerking met de Amerikaanse pure player groeide de inkomsten van Beate Uhse’s groothandelactiviteiten met 16 procent, de enige flinke omzet push die het bedrijf kon noteren in boekjaar 2014.
Nederland
Pabo.nl won vorige week tijdens het Thuiswinkel Awards Gala een Publieksprijs XL in de subcategorie Lingerie en Ondermode. Beate Uhse verwachtte in boekjaar 2014 de vruchten te plukken van de herpositionering van Pabo.nl in 2013, maar dit wordt door gemaakte investeringen uitgesteld naar boekjaar 2015.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groei e-commerce Beate Uhse blijft achter door investeringen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.