Twinkle | Digital Commerce

Bing koppelt productafbeeldingen aan webwinkels

2017-05-27
180101
  • 1:02

Zoekmachine Bing gaat webshops aan afbeeldingen binnen de zoekresultaten koppelen. Zo kunnen gebruikers eenvoudig zien waar zij een afgebeeld product online kunnen kopen.

De functie is momenteel nog in bèta, benadrukt Bing in een blogpost. Toch zegt het bedrijf de koopkoppeling verder uit te willen rollen om gebruikers preciezere informatie te kunnen bieden over waar een artikel online te koop is.

Ranking
Webwinkeliers kunnen op deze Bing-pagina meer informatie vinden over hoe zij hun shop bovenaan de aan afbeeldingen gekoppelde winkelresultaten kunnen krijgen. De nieuwe functie voor desktop, laptops en mobiele apparaten komt er zo uit te zien:

Pinterest
Naast een koppeling met webwinkels geeft Bing onder andere informatie over gerelateerde items in Bing en - vernieuwend - welke gepinde afbeeldingen op Pinterest passend zijn bij het gekozen artikel. Daarbij wordt de koppeling ‘people who love this pin also love this pin’ gemaakt.

Product Ads
Bing startte vorig jaar met Product Ads, die vergelijkbaar zijn met de voormalige Product Listing Ads van concurrent Google. Anders dan Google stopte Bing juist met Bing Shopping, om zich volledig aan product ads te wijden. Aan de rechterkant van de pagina met zoekresultaten staan de producten met afbeelding, prijs en verkoper vermeldt.