Consumenten die zelf online een reis samenstellen moeten dezelfde bescherming krijgen als die bij het boeken van pakketreizen geldt. Daar pleiten de Consumentenbond, de ANWB en de ANVR voor. Zij doen een beroep op Brussel.
80 procent van de buitenlandvakanties wordt momenteel online geboekt, zo schrijft de Consumentenbond in een blogpost. Vaak boeken reizigers daarbij niet alleen een vlucht, maar ook een accommodatie en een huurauto bij één internetaanbieder.
Geen bescherming
Losse onderdelen die nu - ook al geboekt bij dezelfde partij - nog geen bescherming op vakantie bieden. ‘De vakantieganger moet zelf de vervoerder of de hotelier in het buitenland zien aan te spreken bij gebreken in de reis en hulp tijdens noodsituaties. Daarbij is het niet altijd duidelijk op basis van welke voorwaarden en welk recht. In noodsituaties is er bovendien geen partij die zich aangesproken voelt vakantiegangers te repatriëren.’
Pakketreis
Bij het boeken van een pakketreis online is deze bescherming er wel. Dit moet nu dus ook voor losse onderdelen die bij eenzelfde aanbieder zijn geboekt gaan gelden, menen de drie partijen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Bied online boekende reiziger meer bescherming op vakantie’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.