De inzet van A/B testing software is sinds begin vorig jaar fors toegenomen onder de online retailers in de Twinkle100. Het Nederlandse bureau Conversion Heroes laat weten dat 58 van de 100 partijen er gebruik van maken. Visual Website Optimizer is met afstand het populairst.
Conversion Heroes nam de inzet van A/B testing software door Twinkle100-partijen vorig jaar ook al onder de loep. Ook toen maakte het bureau voor zijn testonderzoek gebruik van Ghostery, een tool die identificeert welke software er op een website wordt gebruikt, maar zelf ontwikkelde tools niet herkent.
Visual Website Optimizer
Telde Ghostery vorig jaar 35 online retailers die actief en zichtbaar gebruik maken van A/B testing software, bij de nieuwe peiling waren het er 58. Net als vorig jaar is Visual Website Optimizer dominant, voor de mondiale marktleider Optimizely:
Succes
Conversion Heroes constateert dat zo goed als alle nieuwe toetreders in de Twinkle100 A/B testing software gebruiken. Volgens Tom van Berkel, eigenaar van het bureau, duiden de cijfers erop dat testing software steeds populairder wordt en bijdraagt aan het succes van retailers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
A/B testing software gemeengoed onder online retailers Twinkle100
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.