Yoox en Net-a-porter.com fuseren. Het nieuwe online shopbedrijf, met een gezamenlijke webomzet van 1,4 miljard dollar, zal vanaf september gedeeltelijk onder Richemont’s vleugels opereren.
Dat meldt The Wall Street Journal.
Yoox en Net-a-porter.com worden samengevoegd onder de naam Yoox Net-a-Porter Group. Richemont krijgt daarin de helft van de aandelen in handen, maar krijgt slechts 25 procent zeggenschap over de activiteiten van de groep. Dit is gedaan om de onafhankelijkheid van het nieuwe bedrijf te bewaren, schrijft de Amerikaanse nieuwswebsite.
Oprichters
Federico Marchetti, oprichter van Yoox, gaat de nieuwe groep leiden. Natalie Massenet, oprichter van Net-a-porter.com neemt tevens in het bestuur plaats.
Interesse vanuit Amazon
De koppeling van Net-a-porter.com aan de Yoox Group hing al even in de lucht. Ook waren er vorige week geruchten dat Amazon interesse zou hebben getoond in een overname van de online winkel voor luxeartikelen. De gesprekken liepen volgens verschillende bronnen, maar resulteerden niet in een akkoord.
Etalage
Net-a-porter.com werd in 2013 al in de etalage gezet door Richemont. Destijds toonde de Yoox Group interesse voor overname, maar Massenet zou toen niet aan de groep hebben willen verkopen. Net-a-porter.com biedt naast een assortiment voor vrouwen een aanbod voor mannelijke klanten via Mr. Porter.
Yoox Group
Yoox Group bezit onder andere de ‘multi brand’ websites Yoox.com, Shoescribe.com en Thecorner.com. Dit zijn verzamelplatformen met modeartikelen van luxelabels als Marc Jacobs, Gucci en Acne. Daarnaast bouwde en beheert het bedrijf websites voor merken als Emporio Armani, Diesel en Valentino. De groep boekte vorig jaar voor het eerst meer dan een half miljard euro omzet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Yoox en Net-a-porter.com fuseren
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.