Twinkle | Digital Commerce

Yoox mikt op 100 miljoen euro extra omzet dit jaar

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

De Yoox Group boekte in 2014 voor het eerst meer dan een half miljard euro jaaromzet. De teller bleef staan op 524 miljoen euro. Voor het lopende jaar mikt het Italiaanse e-commerce bedrijf op precies 100 miljoen euro aan extra inkomsten.

Dat blijkt uit een strategie-update (pdf), waarover weblog Excitingcommerce schrijft. Yoox’ verwachte omzetgroei, van 19 procent, is groter dan de groei in het afgelopen jaar (15 procent).

De groei moet onder andere volgen uit een nieuw loyaltyplatform voor het eigen Yoox.com en uit investeringen in cross-channel features voor mono-brand stores. Afgelopen maand werd in Bologna al een nieuw schoenmagazijn geopend, dat de levering aan klanten moet helpen bespoedigen. Een beknopt overzicht van de ambities voor dit jaar vindt u hieronder:

Multi en mono
Behalve van Yoox.com is de Yoox Group zelf eigenaar van nog een paar andere zogenoemde multi-brand stores: Thecorner.com en Shoescribe.com. Het concern verdient ook aan (mono-brand) webshops die het in de lucht houdt voor merken als Emporio Armani, Diesel en Valentino.

Hieronder is te zien dat de omzet uit multi-brand stores afgelopen jaar harder is gegroeid dan die uit mono-brand stores:

Get Inspired
Eind vorig jaar lanceerde Yoox een nieuwe mobiele applicatie voor vlagenschip Yoox.com: Get Inspired. Daarmee kunnen gebruikers onder andere zien wat andere mobiele shoppers in de buurt bestellen.