Yelp heeft in zijn poging een e-commerce platform te worden een samenwerking gesloten met een aantal startups. De reviewsite heeft de inkomsten uit online webverkoop nodig om te kunnen overleven.
Yelp is een partnership aangegaan met Vimbly om consumenten activiteiten te laten boeken op zijn website en in zijn apps. Ook werkt het samen met GolfNow, voor golfuitstapjes, BloomNation, voor de verkoop van bloemen, Vagaro, voor boekingen van spadagen en TableList, een boekingsapp voor tafels in exclusieve clubs.
Concurrenten
Volgens Techcrunch heeft Yelp de inkomsten uit e-commerce nodig om overeind te blijven tussen concurrenten als FourSquare en Zomato. De inkomsten komen anders alleen uit advertenties van overzeese bedrijven.
Maaltijden
De reviewsite zet sinds 2013 in op online verkoop. Het platform ging van start met de handel in maaltijden en het aanbieden van een bezorgservice en afhaaldienst voor zijn gebruikers. Volgens Techcrunch zegt Yelp al 1,5 miljoen orders bij lokale voedselbedrijven via zijn platform te hebben verwerkt.
Samenwerkingen zijn wel hardnodig in deze tijd