QVC werkt aan een koppeling tussen zijn iPhone-applicatie en de Apple Watch. Shoppers kunnen producten van het bedrijf straks zien op het slimme horloge. Als ze iets interessant vinden, kunnen ze het ‘pushen’ naar hun iPhone om het beter te bekijken of te kopen.
Dat heeft QVC, groot geworden als home shopping service op de Amerikaanse televisie, laten weten aan Internet Retailer. De in 2009 gepresenteerde iPhone-applicatie van QVC is bijna drie miljoen keer gedownload. Wie de app op zijn telefoon heeft staan en beschikt over een Apple Watch, kan straks onder andere de aanbieding van de dag daarop bekijken. Ook een aantal productdetails en ratings worden daarop zichtbaar.
Fragmentatie van internet
Als iemand een product van de Apple Watch (foto) naar zijn iPhone pusht, komt het in beeld zodra hij de telefoon gaat gebruiken; dan wordt automatisch de mobiele app van QVC geopend. Het bedrijf speelt in op wat digital commerce voorman Alex Miller de fragmentatie van internetgebruik noemt, waarbij consumenten steeds vaker online zijn via steeds meer verschillende schermen.
Apple Watch
De Apple Watch werd deze week gepresenteerd. Het slimme horloge komt eind volgende maand allereerst beschikbaar in de VS, en daarnaast in Australië, Canada, China, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Hongkong en Japan. Later zal het polsapparaat ook in ons land te koop komen.
Koppelen
Vooralsnog komen er geen aparte apps voor de Apple Watch, wel kunnen retailers bestaande iPhone-apps volgens Miller tegen relatief kleine investeringen koppelen aan het nieuwe apparaat. QVC gaat straks ook push-notificaties sturen naar de horloges, al zegt het bedrijf daar voorzichtig mee te willen zijn.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
QVC toont producten op Apple Watch
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.