Miinto.nl voegt Scandinavische merken toe aan zijn online platform voor fysieke boetieks. Daarmee profiteren Nederlandse partners van een grotere webwinkel die aantrekkelijker moet zijn voor consumenten.
‘E-commerce is ontworpen als Europese markt’, vertelt Lauren van der Heijden, managing director van Miinto Nederland, aan Twinkle. ‘Consumenten hebben de vrijheid om overal te kopen, er zijn geen landgrenzen. Vanuit dat oogpunt verkopen de vier websites van Miinto (Nederland, Denemarken, Zweden en Noorwegen, red.) nu ook Scandinavische upcoming merken. Zo willen we boetieks laten profiteren van een nog groter online platform’.
Ondersteunen in verzenden
De merken dienen zelf hun producten naar klanten in de diverse landen te verzenden. Van der Heijden: ‘In principe doen wij de verzending niet voor deze merken, maar als een bedrijf die gelegenheid niet heeft, dan bieden wij wel ondersteuning. Verzenden vanuit een eigen magazijn zullen we nooit doen’.
België geen landensite
Miinto.nl verzendt nu ook naar klanten in België. Een eigen landensite krijgen onze zuiderburen niet; Van der Heijden wil dat de boetieks van Miinto Nederland een groter bereik krijgen. Over drie weken wordt het platform uitgebreid met kinderkleding.
Miinto
Het van oorsprong Scandinavische Miinto werd drie jaar na oprichting in 2012 in Nederland gelanceerd. Het platform biedt een online verkoopkanaal voor fysieke boetieks van eigen bodem, die kleding verkopen uit het midden- en hogere segment. Miinto neemt hun het hele online verkoopproces uit handen, van productfotografie tot de financiële afhandeling van orders.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Miinto breidt uit met aangesloten merken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.