Twinkle | Digital Commerce

Bol.com zet nieuwe stap richting fashion

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

Bol.com verkoopt nu ook allerhande tassen, clutches en portemonees. De stap naar kledingverkoop is daarmee logischer ofwel kleiner geworden. Een half jaar geleden startte Bol.com al met de verkoop van baby- en peuterkleding.

‘Bol.com heeft voortaan voor elke gelegenheid een passende tas’, laat het bedrijf vanochtend weten. ‘Zo kun je kiezen uit duizenden tassen en andere accessoires van maar liefst tachtig merken, waaronder TOV Essentials, by LouLou, Guess en Cowboysbag. De collectie bestaat onder andere uit clutches in allerlei kleuren, stijlvolle zakelijke tassen, handige shoppers en portemonnees.

Plaza-partners
Behalve eigen aanbod zijn op Bol.com ook tassen en aanverwante artikelen van Plaza-partners te koop. Onder andere Bagsplaza.nl, Mijntas.nl en Pasveeronline.nl voegden hun assortiment al toe.

Tassenvinder
Bezoekers van Bol.com kunnen aan de hand van een vragenlijst uitvinden welke tas het best past bij hun wensen. Ze kunnen in hun zoektocht ook filteren op onder andere merk, prijs, materiaal, type tas en stijl. Per artikel zijn uitgebreide beschrijvingen, zoomable foto’s en reviews van andere klanten beschikbaar.

Logische uitbreiding
Bol.com biedt al langer beautyartikelen, sieraden, horloges en zonnebrillen te koop aan. Tassen en accessoires vormen daar een logische uitbreiding op. Kleding lijkt de volgende stap. Bij de introductie van baby- en peuterkleding, afgelopen zomer, vroeg Twinkle marketingdirecteur Michel Schaeffer naar de plannen voor volwassen kledingverkoop: ‘We hebben altijd veel plannen. Maar we bekijken bij elke introductie van een nieuwe categorie of we iets toe kunnen voegen aan de bestaande markt. Ik kan je wel vertellen dat dit niet de laatste introductie is.’

Waarvan akte.

Lees ook: ‘We hebben voor het eerst producten in ons dc hangen’ (5 augustus 2014)