Twinkle | Digital Commerce

SEOshop met Mollie in betalingen

2017-05-27
381167

Mollie is de exclusieve partner waarmee SEOshop zijn entree maakt in betalingen. SEOshop Payments gaat vanmiddag officieel van start. ‘Wij vinden dat u moet kunnen concurreren met de reuzen in e-commerce’, verklaart de softwareaanbieder de stap aan zijn webwinkelklanten.

SEOshop claimt de eerste Europese leverancier van cloud e-commerce software te zijn die merchants bedient op het betaalvlak. ‘Tot op heden waren webwinkeliers genoodzaakt om eigen prijsafspraken te maken met betaalmethoden of payment service providers’, schetste het bedrijf eerder. ‘Nu maakt SEOshop die prijsafspraken, waardoor klanten profiteren van de schaalvoordelen van het SaaS-platform. Dat betekent veel lagere prijzen en eenvoudig beheer van betaalmethoden.’

Internationaal verkopen
De ‘honderden’ bestaande en potentiële klanten die zich inmiddels al hebben gemeld voor de overstap naar SEOshop Payments kunnen volgens het bedrijf eenvoudig nieuwe betaalmethoden toevoegen, waarmee de drempel om internationaal te verkopen wordt verlaagd.

Kostenbesparing
Voor SEO-shop klanten die tevreden zijn over hun eigen payment service provider verandert er niks. SEOshop Payments zou voor 98 procent van de klanten echter een kostenbesparing opleveren, claimt het bedrijf over de met Mollie ontwikkelde service.

De gestaffelde prijzen voor de meest gangbare betaaloplossingen zijn gekoppeld aan de SEOshop-pakketten; zo betalen SEOshop-klanten met een Medium-pakket 29 cent per transactie voor iDeal, de grotere klanten met een Premium-pakket 19 cent. Alle gebruikers van SEOshop Payments betalen maandelijks 5 euro aan abonnementskosten.

Transparantie
'De markt voor elektronische betalingen is voor de meeste webwinkeliers zeer intransparant, omdat transactiekosten afhankelijk zijn van volume en onderhandeling’, liet financieel directeur Max Verduyn van SEOshop eerder optekenen. ‘We zien dat veel eigenaren van groeiende webwinkels moeite hebben om hierbij goede afspraken te maken. We bieden nu een below market price oplossing die transparanter is.’