Het vervoersbedrijf verwacht dit holiday shopping season 12 procent meer pakketten af te leveren dan vorig jaar, meldt Internet Retailer. Om al deze cadeaus op tijd bij consumenten thuis te krijgen introduceert USPS een extra leverdag.
Extra personeel
Concurrent UPS steekt om dezelfde reden 175 miljoen dollar in zijn feestdagenproject. Het bedrijf zet extra personeel in om onder andere zijn busjes vol te laden. FedEx doet hetzelfde; zo’n 50 duizend tijdelijke nieuwe medewerkers worden opgetrommeld om pakketten op tijd af te leveren.
13 procent hogere omzet
In de maanden november en december wordt in de Verenigde Staten voor 89 miljard dollar (71 miljard euro) online gekocht, schatte Forrester Research vorige week. Dat is een stijging van 13 procent in vergelijking met 2013. Belangrijke dagen voor de webwinkelier zijn Thanksgiving (27 november), Cyber Monday (1 december) en de kerstdagen.
PostNL en zondaglevering
In Nederland startte PostNL deze zomer met een proef rond zondaglevering. Op zaterdag gedane orders van pilotpartner Coolblue werden de volgende dag bezorgd. Bij succes wordt de proef begin volgend jaar uitgebreid. Dan kunnen alle webwinkelklanten van PostNL op zondag gaan bezorgen, ook in Vlaanderen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
USPS levert deel van bijna half miljard cadeaus ook op zondag
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.