Swipe & Shop toont de consument telkens één mode-artikel uit een deelnemende webwinkel, die hij vervolgens kan liken (swipe naar rechts) of afwijzen (swipe naar links). De gelikete artikelen worden opgeslagen op de wish list in de account om later nog eens te kunnen bekijken.
V&D, Asos en Nelly
Fashionista’s die hun koophonger direct willen stillen kunnen het getoonde product ook meteen aanschaffen met de knop ‘koop’. Momenteel zijn bekende retailers als Asos, Nelly en V&D opgenomen in het winkelbestand. Volgens Bright wordt het aanbod binnenkort verder uitgebreid.
Sanoma Lab
Swipe & Shop is ontwikkeld door de oprichtster van het verzamelplatform Spot & Shop, waarop consumenten elkaar helpen bij het vinden van het juiste kledingstuk. Zo kunnen items die gezien zijn op tv, in magazines en op straat sneller online aangeschaft worden. Swipe & Shop is een kind van het Sanoma Lab, waaruit inmiddels al vijftien startups zijn voortgekomen.
Tinder voor tassen
Eerder lanceerde de Amerikaanse tassenwebshop eBags al de ‘Tinder-app voor tassen’ EBags Obsession. EBags zei deze zomer op deze manier een beter overzicht te krijgen van wat vrouwen zoeken in een tas.
Facebook is van oorsprong ook zo begonnen, het bekende "hot-or-not".
In Nederland is al enige jaren Fashionmash actief, uit de stal van 1 Media van o.a. Girlscene. Exact begonnen en gebaseerd op hetzelfde idee. Dit concept van "hot-or-not" "like-dislike" in de fashion bestaat dus al langer alleen heeft het door Tinder een nieuwe wending/ impuls gekregen.