Twinkle | Digital Commerce

EBags lanceert Tinder-app voor tassen

2017-11-09
180101
  • 1:13

De Amerikaanse tassenwebshop eBags heeft een tool ontwikkeld waarmee consumenten snel kunnen beslissen of zij een tas interessant vinden of niet. EBags Obsession heeft veel weg van de dating app Tinder en is bedoeld om vrouwen gerichter te helpen zoeken.

De tool is ontwikkeld door een team van techneuten dat deelnam aan eBags’ hackaton. Gebruikers krijgen in eBags Obsession steeds een tas te zien die zij kunnen afwijzen door op het kruisje te klikken of goed kunnen keuren door op het hart te klikken. De consument kan vervolgens in een lijst met alle ‘favorieten’ de handtas op eBags.com kopen.

Twaalfduizend tassen
EBags zegt op deze manier een beter overzicht te krijgen van wat vrouwen zoeken in een tas. ‘We kunnen ons assortiment van twaalfduizend tassen hierdoor fine tunen voor elke klant’, zegt senior vice president van eBags Peter Cobb tegen Internet Retailer. Hij geeft aan dat sinds de lancering op 5 augustus 10 procent van de Obsession-gebruikers via de tool een nieuwe handtas heeft gekocht.

Shoemash.nl
In Nederland startte de startup E-Mash al eerder met dit ‘hot or not’-concept. Het bedrijf liet consumenten onder andere op Shoemash.nl schoenen ‘mashen’ om zo de juiste uit het grote aanbod te halen. De site was gekoppeld aan een affiliatemodel in samenwerking met Zanox en M4N. Tegenwoordig is E-Mash enkel nog aanwezig als Fashionmash.nl.