De nieuwe startup Spot & Shop biedt consumenten de kans om elkaar te helpen bij het vinden van het juiste kledingstuk. Zo kunnen kledingstukken die gezien zijn op tv, in magazines en op straat sneller online aangeschaft worden.
Oprichter Nikky Hofland ontwikkelde de site uit eigen frustratie over kledingstukken die zij in het dagelijks leven tegenkwam en interessant vond, maar die in winkels en online moeilijk te vinden waren. ‘Het liet me echt niet los’, zegt zij tegen Nuzakelijk.nl. ‘Ik vind het heel gek dat we constant geïnspireerd worden, maar dat de link naar het kopen niet wordt gemaakt. Je kunt een oproep voor een kledingstuk wel op Facebook plaatsen, maar dan moet je maar net iemand in je lijst hebben die weet waar iets te koop is.’
Direct kopen
Op Spotnshop.nl kunnen consumenten een foto van het gezochte item uploaden, waarna andere leden van de site vertellen waar het kledingstuk of een soortgelijk artikel te koop is. Op de eigen pagina staan directe links naar de bijbehorende webshops. Daarnaast adviseren consumenten elkaar ook op het gebied van styling, zegt Hofland.
Samenwerkingen
Hofland hoopt dat in de toekomst diverse modemerken zich willen aansluiten bij het platform. Zij kunnen dan reageren als een item uit hun shop wordt gezocht. De 25-jarige initiatiefneemster is al in gesprek met twee modeketens over een samenwerking. Ook wil ze een modeacademie aan zich verbinden voor professioneel stylingadvies.
Innovatie bij Sanoma
Spot & Shop maakt deel uit van Sanoma’s innovatieprogramma, waarbij werknemers met een bedrijfsinitiatief een jaar lang de ruimte krijgen om hun plannen uit te werken. Hofland krijgt ondersteuning van een externe IT-specialist en andere mentoren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Consumenten helpen elkaar met kopen op Spot & Shop-platform
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.