Twinkle | Digital Commerce

Sainsbury’s test mobiele app om kassa’s te vermijden

2017-11-08
180101
  • 1:21

Sainsbury’s komt met een nieuwe mobiele applicatie die het boodschappen doen in zijn fysieke supermarkten moet vergemakkelijken. Gebruikers kunnen hun boodschappen snel bij elkaar verzamelen en ze hoeven niet in de rij voor de kassa te staan.

Sainsbury’s heeft de nieuwe applicatie gisteren aangekondigd. De komende weken zal de noviteit worden getest door personeel in een aantal winkels. In de loop van 2015 wordt de app officieel gelanceerd, allereerst voor kaarthouders van loyaliteitsprogramma Nectar.

Scannen
Sainsbury’s, een van de grootste Britse supermarktketens, wil boodschappen doen efficiënter maken met de app: gebruikers kunnen hun boodschappenmandje altijd en overal vullen. Als ze naar de winkel gaan, leidt de app de weg naar de gewenste producten in de schappen, zoals Appie van Albert Heijn dat overigens al jaren doet. Gebruikers van de nieuwe Sainsbury’s app kunnen de producten die ze van het schap halen straks direct scannen met hun mobiele telefoon, waarmee ze de boodschappen uiteindelijk ook in één keer kunnen afrekenen:

Snel klaar
Volgens digital & technology director Jon Rudoe komen klanten graag nog in de winkels van Sainsbury’s, maar omdat ze gemiddeld minder tijd hebben willen ze wel snel klaar zijn. ‘Daarom staat digitale ontwikkeling met stip bovenaan onze agenda. We leggen de technologie in de handen van onze klanten.'

Click & collect
Sainsbury’s investeert de komende periode ook in meer flexibele tijdvensters voor bezorging, die tot een half uur nauwkeurig zullen worden. Eerder dit jaar lanceerde het supermarktbedrijf een nieuwe webwinkel en zette het grote stappen in click & collect.