Twinkle | Digital Commerce

Qeldr vult wijnkelder consument op abonnementsbasis

2017-11-09
180101
  • 1:10
'Een privé wijnkelder hoeft niet elitair te zijn'. De startup Qeldr biedt consumenten kwaliteitswijn op abonnementsbasis, om de eigen ‘wijnkelder’ altijd bevoorraad te hebben met goede wijn.

Qeldr, sinds deze zomer online, heeft drie verschillende maandabonnementen, gebaseerd op zogenoemde smaakprofielen. Leden ontvangen telkens zes flessen van de door vinologe Dianne geselecteerde maandwijn. ‘Daarbij gaat het om wijnen die bij het seizoen passen’, vertelt ceo Joost van de Velde aan Twinkle. Op termijn wil hij ook Qeldr-fans betrekken bij de wijnkeuze van de maand.

Budget en exclusive
De pakketten hebben een vaste prijs van 49 euro (Zacht & Lekker), 59 euro (Soepel & Vol) en 69 euro (Stevig & Vol) per keer. Dit is inclusief verzendkosten. Van de Velde: ‘Later willen we voor elk smaakprofiel een budgetabonnement en een exclusive abonnement gaan aanbieden. Dan verkopen we ook dozen met drie wijnen per keer. Maar dat is nog toekomstmuziek. Momenteel zijn we bezig met de ontwikkeling van een app waarin klanten informatie kunnen opzoeken over de maandwijnen die zij al in hun wijnkelder hebben liggen.’

Privé sommelier
Qeldr biedt consumenten via Twitter extra informatie over onderwerpen als wijn & eten, wijnvlekken in kleding en de ideale serveertemperatuur. ‘Ook hebben we een chatfunctie op de site en kunnen klanten ons telefonisch bereiken met vragen’, zegt Van de Velde. ‘Je privé sommelier 24/7’, zo presenteert Qeldr zich.