UPS rolt zijn gratis service naar vijftien nieuwe landen uit, waarvan twaalf Europese. In de Verenigde Staten heeft de vervoerder al meer dan 10 miljoen leden voor de dienst, die ook op mobiele apparaten beschikbaar is.
Datum wijzigen
Consumenten kunnen met My Choice aangeven dat zij aflevernotificaties willen ontvangen over wanneer het pakket precies thuis wordt bezorgd. Daarnaast is het mogelijk om het afleveradres en de -datum tussentijds te wijzigen. Pakketten kunnen ook bewaard worden in het ‘UPS klantencenter’ als de klant met vakantie is, zo staat op Ups.com/MyChoice vermeld.
Twintigduizend afhaalpunten
UPS breidt daarnaast zijn wereldwijde netwerk van UPS Access Points (voorheen Kiala-punten) uit van 12 duizend locaties nu, naar 20 duizend in 2015. Het Amerikaanse vasteland wordt een nieuwe markt voor de Access Points.
DPD’s tijdvakken
Concurrent DPD Pakketservice presenteerde eerder dit jaar zijn plannen voor het bieden van nauwkeurigere informatie aan consumenten over de thuislevering van pakketten. De vervoerder verkleint de tijdvakken voor afleverprognoses van drie naar één uur. Met Predict kunnen consumenten tot op het uur nauwkeurig zien wanneer ze hun weborders mogen verwachten. ‘Dit willen we naar vijftien minuten in 2015 brengen’, meldde José van Lent van DPD tijdens Logistiek & E-commerce.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
UPS introduceert bezorgdienst My Choice in Nederland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.